startpagina

APS: Huurders woningcorporatie blij met ReparatieApp

10-12-2014

Woonstad Rotterdam laat zien dat het niet alleen maar kommer en kwel is bij woningcorporaties, maar dat er ook positieve ontwikkelingen zijn, zoals de ReparatieApp.

APS: Huurders woningcorporatie blij met ReparatieApp

Eén jaar geleden lanceerde Woonstad Rotterdam als eerste woningcorporatie in Nederland de ReparatieApp. Een gratis smartphone applicatie voor huurders waarmee snel, makkelijk en 24/7 reparaties gemeld en gepland kunnen worden.

De app blijkt een doorslaand succes. Inmiddels wordt ruim een kwart van de reparatieverzoeken ingediend met de ReparatieApp. Dat dit een aanwinst is blijkt tevens uit de tevredenheid van de huurders. Zij geven de app het rapportcijfer 7,7. Uit onderzoek door USP Marketing Consultancy blijkt bovendien dat zij dit klantcontactkanaal met 71% verkiezen boven telefoon, e-mail of bij de corporatie langsgaan. De belangrijkste reden voor het gebruik van de app is dat huurders daarmee reparaties kunnen melden en plannen wanneer zij dat willen. Dus ook na kantoortijd of in het weekend.

Ook voor de woningcorporatie is dit alles goed nieuws. Het hoge gebruik zorgt voor aanzienlijk minder af te handelen telefoontjes. In het eerste jaar zijn ruim 12.500 meldingen met de app gemaakt. Deze ombuiging van telefonisch naar digitaal klantcontact resulteert voor Woonstad Rotterdam in een besparing van enkele honderdduizenden euro's.

De initiatiefnemer en ontwikkelaar van de ReparatieApp - Dagmaat uit Amsterdam - verwacht dat het succes van Woonstad Rotterdam snel door andere woningcorporaties zal worden gevolgd. Landelijk zou de besparing door de ReparatieApp daarmee in de tientallen miljoenen euro's kunnen lopen.

Wat gebruikers vinden:

Lieke Smeets, Rotterdam
Ik ben super blij met de app. Snel en makkelijk. Het werkt echt geniaal! Binnen 2 minuten heb ik een reparatieverzoek verzonden en de monteurs hebben binnen een klein aantal werkdagen een afspraak met mij ingepland en het euvel opgelost!

Wendy B, Review uit Google Play Store
Super app..handig..snel en scheelt wachten aan de telefoon.

P. Groenenboom
Het via de ReparatieApp ingediende reparatieverzoek is tot volle tevredenheid verholpen op 10 april jongstleden.

Soufiane Bouazzaoui, Review uit Google Play Store
Super Goeie app beter dan bellen of langs gaan.

Jamil Jamilro, Review uit Google Play Store
Werkt prima. Had een melding gemaakt en mannetjes kwamen gelijk langs om de hele badkamervloer eruit te halen. Ze hadden me wel ff van te voren kunnen bellen. Dacht dat ze alleen even kwamen kijken. Maar goed kan weer lekker douchen!!!


ReparatieApp bij Woonstad Rotterdam
Op 12 december 2013 lanceerde Maria Molenaar (directeur-bestuurder Woonstad Rotterdam) samen met Arie Vooijs (huurdersvertegenwoordiger) met een symbolische 'druk op de knop' de ReparatieApp op drie platformen voor de huurders van Woonstad Rotterdam.

Beschikbaarheid
De ReparatieApp is er voor Apple, Android en beschikbaar als mobiele website. Op www.reparatieapp.nl is hierover alle informatie te vinden. Huurders kunnen reparatieverzoeken met tekst en beeld via hun smartphone, tablet of PC persoonlijk bij hun corporatie melden. Wanneer de corporatie deelneemt aan de ReparatieApp kan in veel gevallen ook direct een afspraak worden ingepland.

Wilt u meer weten of een interview met de makers van de ReparatieApp? Dan kunt u contact opnemen met Loode Slot of Ewout Zwaanswijk via 088-3246228 of info@dagmaat.nl

ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.